Nepal

mm

Vanochtend staat een olifantensafari in het park op het programma. We gaan eerst in een jeep een eind de bush in. Al vrij snel komen we een neushoorn tegen en we kunnen vlakbij komen. Na nog wat hertachtige diertjes te hebben gezien hobbelen we op de olifant weer terug naar het startpunt. We steken met de boot de rivier over en maken met vier gidsen nog een voetsafari. Nu zijn we eigenlijk pas echt in het park. Hoewel we behalve bloedzuigers geen beest tegenkomen is het erg leuk. Als we op een boom de duidelijke krabsporen van een tijger zien en even later een kuil waar een neushoorn heeft geslapen, beseffen we dat de alertheid van de gidsen minder overdreven en gespeeld is als we in het begin dachten.

Aan het eind van de middag is het tijd voor het ‘olifantenwassen’. Op de rug van een olifant de rivier in en met een borstel aan de slag. De olifanten vinden het prachtig en doen volop hun best om de berijders in het water te gooien, wat vrij gemakkelijk lukt. Eind van de middag maken we nog een boottochtje en bezoeken een olifantenfarm, wat een ordinaire fokkerij blijkt te zijn. Al met al was Chitwan absoluut niet het hoogtepunt van deze Nepal-reis.

Vanochtend klimmen we weer op het dak van de bus en genieten van de weg terug naar KTM. Na een paar uur rijden staan we echter ineens in een file. Er blijken twee vrachtwagens frontaal op elkaar gebotst te zijn. Uren lang staan we stil en het ziet er naar uit dat we pas in de avond terug in KTM zijn. De weg van KTM naar het westen is duidelijk niet berekend op zoveel vrachtverkeer. Het blijkt dat er een nieuwe weg dwars door het Chitwan-park naar India loopt, waardoor de hoeveelheid vrachtverkeer explosief gestegen is de laatste jaren…

Reizen en
ontdekken

Chitwan natuurlijk genieten

laatst gewijzigd: 29-12-2011

Eerste kennismaking met Kathmandu

Nepal:

Vandaag met de lijnbus richting het Chitwan-park. We vertrekken al om 7:00 uur en het belooft een lange dag te worden.  We overnachten in Tigercamp aan de rand van de rivier, waar we de rest van de middag blijven zitten. Dat Chitwan een beetje te toeristisch is blijkt ’s avonds als we na de BBQ een optreden van stokdansers krijgen. Na afloop maar snel naar de bar….

onderweg: diverse bussen en vrachtwagens op hun kant.

We heb

start privé-deel

Gelukkig h

mm

Deze ochtend gaan we de bus weer in en aanvaarden de reis terug naar Kathmandu. Na een paar uur rijden staan we echter ineens in een file. Er blijken twee vrachtwagens frontaal op elkaar gebotst te zijn. Uren lang staan we stil en het ziet er naar uit dat we pas in de avond terug in KTM zijn. De weg van KTM naar het westen is duidelijk niet berekend op zoveel vrachtverkeer. Het blijkt dat er een nieuwe weg dwars door het Chitwan-park naar India loopt, waardoor de hoeveelheid vrachtverkeer explosief gestegen is de laatste jaren…