terug naar de basispagina van de Heppiebuzz                                               naar andere reisverslagen- nog niet met de camper

Meer weten? Stuur een e-mail !
   Op weg naar la douce France

We willen niet vervelend zij: maar we waren maar net op tijd terug van onze wandeling naar het centrum van Vielsalm: het begon stevig te regenen.

De Belgische Ardennen en dan verder noordwaarts

week 7
19 juni t/m 23 juni 2008
Vielsalm - Sart-lez-Spa- Hedel - Geldrop - Houten

Vrijdag 20 juni      gereden 85 km

We leggen vandaag het traject af :
van
Vielsalm naar Sart-lez-Spa.

Voor gisteren was het net even te ver -bovendien willen we graag herinneringen ophalen aan de omgeving Vielsalm- maar vandaag gaan we dan toch door naar Sart-lez-Spa. Een camping waar we eindelijk weer eens internet moeten hebben en we dus de familie en vrienden kunnen vertellen dat we nu toch echt op de terugreis zijn.

Onze eerste opdracht: het verloopstuk voor de elektra terug. Dat gaat lukken ;-))

Om tien uur nemen we afscheid, nadat we eerst nog even de platjes hebben bekeken -en meteen maar op de site gezet- die we gisteravond van dit heksendorp hebben gemaakt.

We komen als eerste langs de watervallen van Coo. Dat is voor ons beiden jaaaaren geleden dat we die hebben gezien, dus we gaan ons weer even in onze memories onderdompelen.

Een leuk restaurantje hebben ze hier ook, dus we vinden het 'spontaan' tijd voor koffie.

We pakken onze route naar het noorden weer op, en rijden via Spa, Theux en Pepinster naar Verviers.

We hadden bedacht deze stad eens een bezoek te moeten  brengen, omdat we de naam eigenlijk al vanuit onze schoolperiode kennen -industriestad, vooral bekend om zijn wol- maar er verder niets van of over weten. Die gelegenheid  om erachter te komen doet zich dus nu voor.

An het begin van de middag gaan we weer iets naar het zuiden, want onze volgende camping ligt bij Sart-les_Spa. Dat kan via de A27 -goh, dat klinkt alweer bekend- maar wij kiezen uiteraard voor een wat rustiger en gevarieerder route; via Foyr en Jehay.

Onderweg zien we duidelijk waarom dit land ook alweer zo bekend is:

Camping "Spa d'Or'' >> gelegen aan de rand van het natuurpark ''Hoge Venen - Eifel''. Goed onderhouden camping, waar we redelijk dicht bij de receptie een plekje vinden.

Zaterdag 21 juni     gereden ... km

Het af te leggen traject voert vandaag van:
van Sart-les-Spa naar Geldrop

Ook hier zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden. Vanuit Spa kunnen we recht omhoog naar Maastricht steken, maar het is ook mogelijk om een beetje buitenom via Duitsland te rijden. We kiezen voor die laatste mogelijkheid. Die voert via Eupen en Roetgen, half langs en door een natuurgebied, richting Echweiler. vervolgens rijden we op Ubach-Palenberg af en dan door naar Geilenkirchen. Nog even doorsteken naar Heinsberg en Roerdalen. Dan komt Roermond al aardig in zicht en kunnen we Geldrop aanhouden: ons einddoel voor vandaag.

We boffen: het is hier Dweildag, dus we kunnen 's middags samen met een stel kinderen en kleinkinderen genieten van de gezellige sfeer, neergezet door een variatie aan dweilorkesten.

Zondag 2 juni      gereden ... km

Het laatste traject, via de bekende route huiswaarts: van Geldrop naar Houten.

We zetten de ;laatste spulletjes die mee moeten weer in de heppiebuzz -die hoier een mooi plekje op de oprit heeft- en dan gaan we via de A2 en een klein stukje A27 terug naar Houten.

We zijn weer thuis. Wij hebben genoten van de eerste 6½ week met de Heppiebuzz. We hopen dat de lezer van dit verslag er eveneens genoegen aan heeft beleefd. Mocht u nog vragen hebben, een tip willen sturen of om een andere reden met ons contact op willen nemen: stuur even een mail naar: heppiebuzz@moustache.nu

meer reisverslagen vindt u onder de knop: